Standardowe funkcje Prestashop

Standardowe funkcje Prestashop

PrestaShop to platforma, która wyróżnia się bogactwem wbudowanych funkcji. Ich przemyślany układ i intuicyjność sprawiają, że zarządzanie sklepem online staje się prostsze i bardziej efektywne. Dzięki temu użytkownicy mogą skoncentrować się na rozwijaniu swojej działalności zamiast na rozwiązywaniu problemów technicznych. Wszystkie kluczowe narzędzia są łatwo dostępne, co znacząco ułatwia codzienne operacje w sklepie.

Kilka podstawowych funkcji Prestashop:

Katalog produktów – zaawansowane zarządzanie produktami, w tym warianty, ceny promocyjne, zdjęcia, przypisanie do kategorii.

Koszyk i proces zamówienia – zoptymalizowany moduł zakupowy z podsumowaniem koszyka.

Moduł płatności – wbudowane opcje płatności, takie jak PayPal, przelewy bankowe, płatność kartami.

Zarządzanie zapasami – kontrola magazynowa i poziomy stanów produktów.

Multistore – funkcjonalność umożliwiająca zarządzanie wieloma sklepami z jednego panelu administracyjnego.

SEO – narzędzia do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, w tym przyjazne linki.

System rabatów – kupony, promocje, zniżki ilościowe.

Raportowanie – wbudowane narzędzia analityczne dla sprzedaży, produktów, klientów.

Zaawansowane metody wysyłki – moduły do zarządzania dostawą, np. stawki zależne od wagi czy lokalizacji.

Segmentacja klientów – możliwość grupowania klientów i ustalania dla nich dedykowanych cen.

Zarządzanie zamówieniami – szczegółowy podgląd zamówień, możliwość ich edycji.

Integracja z platformami społecznościowymi – automatyczne publikowanie produktów.

Personalizacja produktów – np. dodawanie niestandardowych opcji

Zarządzanie zwrotami i reklamacjami.

Sprzedaż cyfrowa – możliwość oferowania produktów do pobrania (np. e-booki).

Powiadomienia e-mail – automatyczne wiadomości dla klientów (np. potwierdzenie zamówienia).

Lista życzeń – klienci mogą dodawać produkty do ulubionych.

Program lojalnościowy – punkty za zakupy.

Zaawansowane zarządzanie atrybutami i kombinacjami produktów.

Opcje subskrypcji – np. sprzedaż abonamentowa.

Filtrowanie produktów – zaawansowane filtry według kategorii, ceny, cech.

Wsparcie dla wielu walut i języków.

Moduł podatkowy – obsługa różnych stawek VAT.

Import i eksport danych – funkcje związane z zarządzaniem bazą danych produktów i klientów.

Newsletter – możliwość budowania list mailingowych.

Tworzenie grup dostawców – zarządzanie relacjami z dostawcami.

Dynamiczne ceny – zmiany cen na podstawie reguł.

Szybkie zamówienie – dla klientów chcących dokonać zakupu w minimalnej liczbie kroków.

Moduł do zarządzania recenzjami – klienci mogą oceniać produkty.

Szczegółowa lista funkcji Prestashop

Produkty

Dodawanie produktów

  • Szybkie dodawanie produktów
  • Koszyk zakupowy
  • Wyświetlanie podsumowania zamówienia (po stronie widoku klienta)
  • Określanie cech i wartości
  • Tworzenie zestawów produktów
  • Sprzedawanie spersonalizowanych produktów poprzez umożliwienie klientom przesyłania plików
  • Tworzenie produktów z wariantami z listy cech za pomocą generatora kombinacji
  • Tworzenie cyfrowych produktów
  • Załączanie plików lub wyświetlanie dodatkowych informacji na stronach produktów
  • Ustalanie minimalnej zamawianej ilości dla wybranych produktów
  • Wybieranie wiadomości wyświetlanej w przypadku braku towaru
  • Obsługa ticketów z poziomu panelu administracyjnego
  • Obsługa zwrotów z poziomu panelu administracyjnego
  • Promowanie określonych produktów

Przeglądanie produktów

  • Szybkie dodawanie produktów

Monitorowanie stanu 

  • Śledzenie stanu magazynowego każdego produktu
  • Dodawanie dostawców i wiązanie ich z produktami
  • Dodawanie producentów
  • Przeglądanie listy producentów i dostawców z możliwością sortowania i filtrowania

Personalizowanie sklepu

Wygląd

  • Ustawianie logotypu
  • Ustawienie favicony
  • Dodawanie nielimitowanej ilości stron CMS (strony z treściami, np. regulamin, o nas, dostawa, itp.)
  • Zmiana pozycji modułów na stronie
  • Slider na stronie głównej (karuzela z banerami)
  • Filtry na stronach kategorii i stronach wyświetlających listy produktów. Po cenach, atrybutach i cechach (np. cena, rozmiar, kolor, itp)

Konfigurowanie sklepu

  • Oferowanie różnych metod płatności
  • Oznaczanie, która metoda płatności ma być dostępna dla danego przewoźnika
  • Ograniczenie metod płatności w powiązaniu z krajami
  • Ustalanie sposobów dostawy
  • Obsługa stref dostawy i przypisywanie do nich przewoźników
  • Określenie kosztów oferowanych sposobów dostawy
  • Określenie maksymalnych wymiarów paczek
  • Obsługa certyfikatów SSL
  • Ustawianie sklepu jako katalogu

Treść i nawigacja

  • Konfigurowanie sposobu wyświetlania produktów
  • Organizowanie produktów w sklepie
  • Konfigurowanie funkcji filtrowania, sortowania i podziału stron produktów
  • Konfigurowanie wewnętrznej wyszukiwarki
  • Wyświetlanie wyników wraz z podstawowymi informacjami o wyszukanych produktach
  • Ustawianie trybu wyświetlania lub nawigacji warstwowej
  • Dodanie okna wyszukiwarki produktów na stronie błędu 404
  • Informowanie klientów o sklepie
  • Wyświetlanie sklepów stacjonarnych na mapach Google

Kasa

  • Oferowanie różnych metod płatności
  • Ustalanie sposobów dostawy dla różnych krajów
  • Obsługa stref dostawy i przypisywanie do nich przewoźników
  • Określenie kosztów oferowanych sposobów dostawy
  • Określenie maksymalnych wymiarów paczek
  • Obsługa certyfikatów SSL

Informacje prawne

Zgodność z przepisami

  • Tworzenie stron lub bloków CMS z informacjami prawnymi
  • Wyświetlanie informacji prawnych na określonych stronach
  • Zapewnienie zgodności procesu dokonywania zakupu z europejskim prawem
  • Zapewnienie zgodności z europejskim prawem poprzez wyświetlanie informacji o sposobach i kosztach dostawy
  • Określanie zasad anulowania zamówienia
  • Wykluczenie produktów cyfrowych z polityki zwrotów
  • Ustalanie opłaty środowiskowej

Obliczanie podatku

  • Ustalanie wysokości podatku w zależności od lokalizacji
  • Doliczanie podatku do kosztów wysyłki i opakowania
  • Wyświetlanie podatków dla klientów z USA

Zarządzanie sklepem

Tworzenie ofert specjalnych

  • Konfigurowanie kuponów
  • Wybór zasady naliczania zniżek
  • Ustalanie polityki cenowej
  • Ustalanie zasad tworzenia ofert specjalnych: dla produktów, klientów lub do zamówienia
  • Oferowanie bezpłatnej wysyłki

Wyróżnianie produktów

  • Wyświetlanie pełnej strony produktu z przyciskami szybkiego zakupu, produktami pokrewnymi i treściami promocyjnymi
  • Proponowanie klientom produktów
  • Promowanie określonych produktów
  • Wykorzystanie slidera do promowania produktów
  • Oferowanie klientom usługi pakowania produktów na prezent

Wzbudzenie zaufania klientów

  • Wyświetlanie logotypów pośredników obsługujących płatności

Zwiększanie zainteresowania 

  • Ograniczenie liczby porzuconych koszyków poprzez wysyłanie klientom e-maili
  • Ponowne zainteresowanie klientów poprzez wysyłanie e-maili z przeglądanymi produktami
  • Wysyłanie zainteresowanym klientom e-maili z informacją o ponownej dostępności produktu

Pozyskiwanie ruchu

  • Pozycjonowanie sklepu
  • Pozycjonowanie stron produktów i stron CMS
  • Integracja sklepu z serwisami społecznościowymi

Umieszczanie reklam w sklepie

  • Gromadzenie adresów e-mail klientów
  • Zamieszczanie w sklepie grafik lub banerów reklamowych
  • Udzielanie uprawnień partnerom afiliacyjnym

Obsługa zamówień

Realizowanie zamówień

  • Przeglądanie złożonych zamówień
  • Tworzenie zamówień w panelu administracyjnym
  • Edycja zamówienia na prośbę klienta
  • Określenie kolejności etapów realizacji zamówienia i zwrotu
  • Otrzymywanie powiadomień o nowych zamówieniach
  • Drukowanie dowodów dostawy w formacie PDF

Informowanie klientów o kolejnych etapach realizacji zamówienia

  • Tworzenie szablonów e-maili i domyślnie wysyłanych e-maili
  • Automatyzacja wysyłki e-maili

Obsługa klienta

Zwiększanie lojalności

  • Konfigurowanie formularza tworzenia konta klienta
  • Możliwość zakładania kont w sklepie przez klientów
  • Możliwość śledzenia przez klientów swoich zamówień  

Prowadzenie bazy klientów

  • Zarządzanie adresami klientów
  • Dodawanie nowych klientów lub edycja istniejących
  • Importowanie/eksportowanie list klientów
  • Łatwe wyszukiwanie klientów
  • Personalizacja doświadczenia klientów poprzez tworzenie grup klientów   

Obsługa klientów

  • Dostęp do podsumowania aktywności klientów
  • Otrzymywanie powiadomień
  • Tworzenie dostępu IMAP i wysyłanie próśb do odpowiednich pracowników
  • Ustawienie domyślnych odpowiedzi
  • Możliwość dokonania przez klientów zwrotu towaru
  • Generowanie pokwitowań w celu zwrotu pieniędzy niezadowolonym klientom
  • Zamiana dowolnego koszyka w zamówienie na życzenie klienta
  • Wyświetlanie danych i formularzy kontaktowych z określonymi tematami

Bądź na bieżąco

Informacje ogólne

  • Przeglądanie danych, określanie celów i śledzenie postępu
  • Prognozowanie wyników z funkcją filtrowania

Informacje o skuteczności działań 

  • Mierzenie skuteczności kampanii promocyjnych
  • Tworzenie raportów dotyczących ruchu na stronie
  • Zbieranie informacji o stronach odwiedzonych przez klientów
  • Zbieranie informacji o sposobach dostawy

Informacje o produktach

  • Zbieranie szczegółowych informacji o oferowanych produktach
  • Przeglądanie najpopularniejszych produktów i wyróżnianie ich w sklepie
  • Przeglądanie stanów magazynowych i pokrycia magazynowego

Informacje o sprzedaży i klientach

  • Gromadzenie danych dotyczących sprzedaży
  • Przeglądanie wszystkich otwartych koszyków wraz ze statystykami
  • Segmentowanie klientów, by lepiej do nich dotrzeć

Prowadzenie przedsiębiorstwa

Zabezpieczenie Twojego sklepu

  • Konfiguracja powiadomień e-mail z automatycznymi ostrzeżeniami 

Ekspansja

Zdobywanie rynków 

  • Wybór krajów, w których dostępny jest Twój sklep
  • Dostosowanie sklepu do oczekiwań danego rynku
  • Ustalanie walut i automatyzacja procesu pobierania aktualnego kursu wymiany
  • Możliwość stosowania wielojęzycznych kart produktów, by móc dostosować opisy do konkretnych rynków
  • Prestashop jest dostępny w ponad 75 językach, dzięki czemu możesz zapewnić swojemu sklepowi internetowemu sukces niezależnie od kraju i waluty Twoich klientów.

Prowadzenie kilku sklepów 

  • Prowadzenie kilku sklepów z jednego panelu administracyjnego

Rozbudowa sklepu o dodatkowe moduły i motywy

  • Instalacja i obsługa bezpłatnych, zewnętrznych lub dodatkowych modułów
  • Podgląd katalogu dodatków Addons oraz polecanych motywów i modułów

Uproszczenie obsługi systemu 

  • Korzystanie z uniwersalnego paska wyszukiwania
  • Reorganizacja układu menu w panelu administracyjnym
  • Szybsza praca dzięki przyciskowi automatycznej aktualizacji
  • Konfiguracja zadań cron

Zagłębianie się w oprogramowanie dzięki funkcjom programistycznym

  • Dostęp do informacji o serwerze, sklepie, e-mailach, bazie danych…
  • Tworzenie i pobieranie kopii zapasowych baz danych
  • Usuwanie fragmentów lub całych baz danych
  • Ustawianie ważności plików cookies i innych preferencji
  • Aktywacja/dezaktywacja filtra iFrames oraz HTML Purifier
  • Obsługa pamięci podręcznej
  • Tworzenie zestawów kluczy API i konfiguracja pozwoleń

Pomoc techniczna

Pomoc techniczna

  • Odnośniki do wszystkich dostępnych dokumentów
  • Pomoc z dokumentami kontekstowymi
  • Wyłączanie rozszerzeń i pominięć lub przełączanie do trybu debugowania
  • Korzystanie z przycisków szybkiego dostępu
  • Korzystanie ze skrótów do edytowania katalogu

Szybki kontakt!
+
Wyślij!