OnePage

Czym jest OnePage?

To strona internetowa, której treść jest zawarta na jednej stronie.

Zdjęcie przedstawiające przykład strony OnePage stworzonej przez firmę 4AD.

Dlaczego wybrać stronę internetową typu OnePage?

Witryny OnePage to witryny zawierające tylko jedną stronę. Strona główna to cały serwis, a rolę podstron pełnią efekty scrollowania, które nawigują użytkownika do odpowiednich treści. Serwisy OnePage nie zawierają klasycznych podstron, przez co zaawansowane możliwości tworzenia treści są ograniczone. Warto również zauważyć, że cała witryna jest zawarta w nazwie domeny, bez wewnętrznych adresów URL.

Strony internetowe typu one-page cieszą się coraz większą popularnością, dzięki swoim licznym zaletom. Należy jednak pamiętać, że ten typ strony internetowej może nie być odpowiedni dla każdego projektu.

Warto wspomnieć o kilku zasadach, którymi kierujemy się przy tworzeniu serwisu OnePage. Pomogą osiągnąć lepsze współczynniki konwersji i wyższe pozycje w Google.

Atrakcyjny design. Stronę typu OnePage profesjonalnie projektujemy tak, aby przykuwała uwagę użytkownika. Dbamy o łatwość nawigacji i responsywność. Pamiętamy o tym, by menu główne działało dobrze, tak aby użytkownicy mogli swobodnie poruszać się po witrynie zarówno na komputerach, jak i smartfonach. Kolorystyka i układ treści wraz z obrazami powinny być przyjazne dla użytkownika.

Wysokiej jakości treść. W przypadku stron OnePage dopilnujemy, by treść była zwięzła, zachowując najważniejsze informacje.

Witryna OnePage? Kiedy zadziała najlepiej

Jest to z pewnością idealne rozwiązanie dla małych firm lub marek osobistych, które chcą zacząć promować się w sieci bez ponoszenia wysokich kosztów. Witryna OnePage z kilkoma zakładkami z powodzeniem może zastąpić konwencjonalną stronę internetową. Jeśli głównym kanałem reklamowym firmy jest Google Ads lub Facebook Ads, taka strona internetowa może wystarczyć. To także doskonałe uzupełnienie promocji firmy w Google Maps, gdzie klient chce uzyskać dodatkowe informacje o ofercie po zlokalizowaniu firmy na mapie.

Jakie są zalety i ograniczenia stron internetowych typu OnePage?

Plusy

Największą zaletą serwisów OnePage jest niewątpliwie czas ich tworzenia. Budowa strony internetowej OnePage jest mniej czasochłonna niż budowa klasycznej strony internetowej, co również przekłada się na niższe koszty.
Ze względu na swoją responsywność, strony OnePage dobrze współpracują z urządzeniami mobilnymi i są doskonałym rozwiązaniem dla Google Ads oraz użytkowników smartfonów.
Pod względem graficznym serwisy OnePage nie odbiegają od klasycznych serwisów i mogą być bardzo atrakcyjne pod względem wyglądu.

Minusy

Przede wszystkim, jeśli projekt początkowo zakłada rozbudowane pozycjonowanie serwisu na wiele fraz, lub oferta firmy jest szeroka, to klasyczny serwis będzie oferował większe możliwości tworzenia treści.
Wiele firm stosuje również content marketing w postaci blogowania czy specjalnych artykułów. W takim przypadku należy skorzystać z konwencjonalnej strony internetowej, którą można dowolnie rozbudowywać bez żadnych z góry narzuconych ograniczeń.

Na szczęście na minusy jest rozwiązanie.

Nasze realizacje

Zobacz na żywo nasze doświadczenie z platformą OpenCart w projektach, które działają w sieci.

Zaufali Nam

Poznaj naszych klientów i realizacje, które dla nich stworzyliśmy.

Logo strony internetowej Energosystem stworzonej przez 4AD

Opinie

Cieszymy się, że z naszych zrealizowanych projektów jest tak wielu użytkowników oraz zadowolonych klientów.