Reklama w serwisie Facebook może przyciągnąć wielu klientów. Pojawia się ona w aktualnościach, wraz z postami innych osób obserwowanych jak np. znajomi. Utworzenie jej wymaga jednak stosowania pewnych reguł. Zobacz wymagania techniczne reklamy Facebook i Facebook ADS.
Spis treści
- O czym należy pamiętać pisząc tekst reklamowy?
- Jakie wymagania musi spełniać tekst?
- Specyfikacja zdjęcia
- Zdjęcie nie powinno być jedynie zgodne z wymaganiami
- Co jednak jeśli nie chcemy korzystać z obrazu?
- Karuzela czyli jak dodać więcej niż jedno zdjęcie?
- Wezwanie do działania – przekierowywanie klienta na stronę
- Kolekcja – jak pokazać nasze produkty?
O czym pamiętać pisząc tekst reklamowy do Facebook Ads?
Ten konkretny rodzaj promocji pozwala na zamieszczenie zdjęcia oraz trzech rodzajów tekstu: podstawowego tekstu, nagłówka i opisu. W tych miejscach powinno się zamieścić odpowiednią treść reklamującą produkt lub usługę. Warto pamiętać o zasadzie EAST czyli stworzyć tekst łatwy do zrozumienia, atrakcyjny dla odbiorców, pozostawiający możliwość interakcji oraz będący aktualny. Zamieszczając opis, który nie zostanie zrozumiany przez klienta z pewnością do niego nie dotrzemy. Publikując coś nudnego i niewartego uwagi nie zainteresujemy reklamą nikogo. Integrując się z odbiorcami nie tylko pokazuje się im jak ważne jest ich zdanie ale również zwiększa ich zaangażowanie w posty firmy. Aktualne wydarzenia ciekawią ludzi, za to post w tematyce wielkanocnej zimą nikogo nie przyciągnie. Zasady te mogą wydawać się względnie oczywiste jednak należy pamiętać o nich przy kreowaniu treści reklamy w mediach społecznościowych.
Jakie wymagania musi spełniać tekst?
Tekst nie może przekraczać określonej liczby znaków. Jeśli chodzi o podstawowy opis, który widzimy nad zdjęciem, limit wynosi 125 znaków. Są to około dwa, trzy zdania. Nagłówek i opis są krótsze, pierwszy pozwala na maksymalnie 40 znaków, a drugi na 30. Tekst przekraczający ten limit jest dopuszczalny, może on jednak zostać skrócony. Konieczność rozwijania go może sprawić, że mniej osób zapozna się z całością.
Specyfikacja zdjęcia na Facebook Ads
Zdjęcie, które zamieścić możemy pod opisem, również ma swoje ograniczenia. Powinno być w formacie JPG lub PNG. Współczynnik proporcji wynosi od 1,91:1 do 1:1, prościej mówiąc najlepiej zastosować zdjęcie kwadratowe lub prostokątne. Przykłady widoczne są poniżej. Jeśli chodzi o rozdzielczość nie ma górnej granicy. Istnieje jednak pewne minimum, obraz powinien mieć co najmniej 1080 na 1080 pikseli. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 30 MB. Przestrzeganie powyższych zaleceń sprawi, że reklama nie będzie rozmyta.
Zdjęcie nie powinno być jedynie zgodne z wymaganiami
Zdjęcia dodane do reklamy nie powinny być jedynie zgodne ze specyfikacją. Ważne jest również samo ich wykonanie. Przy wykonywaniu fotografii należy zadbać o kompozycje i oświetlenie. Konsument chcąc wydać pieniądze na produkt patrzy na jego estetykę więc źle zrobione zdjęcie może sprawić, że stracimy potencjalnych klientów. Z drugiej strony gdy zdjęcie jest dobrze wykonane może przyciągnąć uwagę i wywołać chęć zakupu. Na zdjęciu poniżej widoczna jest jedna z metod układania kompozycji na zdjęciu – metoda trójpodziału. Polega na umieszczeniu najważniejszych elementów w tzw. mocnych punktach, czyli przecięciach linii dzielących zdjęcie na 9 części.
Co jednak jeśli nie chcemy korzystać z obrazu?
Zamiast zdjęcia wykorzystać można krótki film. Jego możliwa długość to od 1 sekundy do 240 minut. Powinien występować w formatach MP4 lub MOV. Maksymalny rozmiar pliku to 4 GB. Mimo możliwości dodania długiego filmu, zaleca się by miał około 15 sekund. W ten sposób przyciągnie uwagę i więcej osób go zobaczy.
Karuzela czyli jak dodać więcej niż jedno zdjęcie?
Można również zamieścić więcej niż jedno zdjęcie, by to zrobić należy skorzystać z karuzeli. Ten typ reklamy pozwala na zaprezentowanie od 2 do 10 zdjęć o proporcjach 1:1 (kwadrat). W razie wykorzystania tej opcji konieczny jest adres URL strony docelowej do której reklama ma kierować. Obrazy przewijać można za pomocą małej strzałki. Na karuzeli umieścić można również film. Każdy element tego typu reklamy może mieć oddzielny przycisk odsyłający gdzie indziej, co pozostawia wiele możliwości.
Wezwanie do działania – przekierowywanie klienta na stronę
Do reklamy na Facebooku dodać można przycisk CTA (call to action czyli wezwanie do działania). W zależności od celu jaki chcemy daną reklamą osiągnąć może on przywoływać do innych czynności. Przykładowo jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie można użyć fraz: kup bilety, uzyskaj dostęp lub kup teraz. Przyciski te dają klientowi możliwość przejścia na witrynę prosto z Facebooka.
Kolekcja – jak pokazać nasze produkty?
By pokazać więcej produktów, można skorzystać z kolekcji. W reklamie tej można wykorzystać 1 obraz lub film służący za tło oraz 3 zdjęcia produktów. Po kliknięciu reklama przekierowuje nas do tzw. materiału błyskawicznego. Za jego pomocą klient może przejrzeć oferty reklamującego się sklepu. Podobnie jak w przypadku karuzeli jest tu potrzebny adres URL witryny docelowej.