E-commerce rozwija się jak nigdy dotąd i spodziewany jest dalszy rozwój w nadchodzących latach. Przy budowaniu własnego sklepu internetowego warto rozważyć gotowe CMS-y dla e-commerce. W tym artykule przedstawimy najlepsze platformy, które są powszechnie używane w 2020 roku. Zbudowanie solidnych podstaw od samego początku pomoże Ci zwiększyć sprzedaż i szybko osiągnąć sukces w biznesie.
Spis treści
- Czym jest CMS?
- Główne cechy CMS-ów
- Kluczowe korzyści CMS-ów
- Top 6 CMS-ów dla sklepów internetowych
- Podsumowanie
Czym jest CMS?
CMS to skrót od systemu zarządzania treścią (content management system). Głównym zadaniem CMS-ów jest zarządzanie, generowanie i dostosowywanie treści cyfrowych.
Główne cechy CMS-ów
Systemy zarządzania treścią oferują kilka kluczowych funkcji:
- Kreatory instalacji i aktualizacji
- Optymalizacja SEO
- Dostosowywanie szablonów w celu zmieniania wyglądu
- Integracja z dziennikiem audytów
- Platforma kolaboracyjna
- Modułowość i rozszerzalność
- Mniejsza potrzeba tworzenia kodu od zera
- Zarządzanie wersjami
- Funkcjonalność użytkownika i grupy
Kluczowe korzyści CMS-ów
Skorzystanie z CMS do usprawnienia Twojej witryny ma kilka zalet:
- Dla biznesu w każdym rozmiarze: CMS jest uważany za doskonałe rozwiązanie dla każdej potrzeby biznesowej. System zapewnia elastyczność, prostotę i skalowalność dla firm każdej wielkości (małych, średnich i dużych przedsiębiorstw). Umożliwia właścicielom sklepów łatwe organizowanie i śledzenie treści na ich stronach internetowych.
- Przyjazne dla użytkowników: System zarządzania treścią to łatwy w obsłudze program, który umożliwia administratorom przesyłanie dowolnych plików i danych w mgnieniu oka. CMS nie wymaga skomplikowanego procesu w celu optymalizacji treści.
- Płynna i szybka integracja: CMS zapewnia prosty i szybki proces integracji treści za pośrednictwem Twojej strony internetowej. Witryny oparte o CMS są zintegrowane z dynamiczną treścią internetową, która umożliwia aktualizację lub publikację informacji zgodnie z wymaganiami.
- Dostępność z dowolnego miejsca: Ponieważ interfejs jest zazwyczaj oparty o przeglądarkę internetową, dostęp do systemu CMS jest możliwy z dowolnego miejsca dla każdego. Jedyne czego potrzebuje administrator, to urządzenie połączone z internetem. W zgiełku codziennego życia wyjątkowe cechy CMS-ów umożliwiają właścicielom sklepów wykonywanie pracy zdalnie, osiągając swoje cele z dowolnego miejsca na świecie.
Top 6 CMS-ów dla sklepów internetowych
Shopify
Shopify to elastyczna platforma e-commerce z całą masą przydatnych funkcji. Zgodnie z raportem Shopify, z platformy Shopify korzysta ponad 800 000 firm na całym świecie. Ta spektakularna liczba przyniosła w 2018 r. ponad 41,1 mld ogólnego przychodu brutto dla Shopify.
Shopify jest uważany za platformę e-commerce all-in-one. Mali przedsiębiorcy mogą tworzyć sklepy, zarządzać produktami i obsługiwać wszystkie zamówienia w jednym panelu. Właściciele sklepów z niesamowitą łatwością zdobywają klientów i zwiększają sprzedaż.
Cechy
- Łatwe dostosowywanie wyglądu sklepu za pomocą intuicyjnych ustawień szablonów
- Pełny dostęp do HTML i CSS Twojej strony internetowej
- Mobilny koszyk
- Możliwość używania własnej domeny
- Dostęp do w pełni funkcjonalnego systemu zarządzania treścią.
- Aplikacja Shopify umożliwiająca zarządzanie sklepem w podróży
- Realizacja wielu zamówień za pomocą jednego kliknięcia
- Karty upominkowe, rabaty, integracja z mediami społecznościowymi
- Możliwość sprzedaży na Facebooku
- Import/Eksport produktów za pomocą plików CSV
Zalety
- Shopify jest uważany za jedną z najłatwiejszych w użyciu platform dla przedsiębiorstw prowadzących handel elektroniczny
- Oferuje kilka pięknych, profesjonalnych i działających na urządzeniach mobilnych szablonów
- Wyposaża użytkowników w wiele aplikacji obejmujących wiele aspektów, w tym marketing, księgowość, zarządzanie magazynem, wysyłkę, transport i wiele innych.
- Shopify oferuje wsparcie 24/7
Wady
- W porównaniu z innymi platformami, Shopify nie jest wystarczająco elastyczny, aby zaoferować dodatkowe funkcjonalności dla Twojego sklepu
- Wiele szablonów do Shopify jest płatnych.
- Możesz potrzebować pomocy eksperta, aby dostosować szablon do swoich potrzeb
- Wsparcie telefoniczne jest dostępne tylko dla USA, Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i Australii
- Funkcja Przyspieszonych Stron Mobilnych (AMP) jest dostępna tylko w płatnej wersji aplikacji
Ceny
- Podstawowy Shopify (dla nowych firm): $29/miesięcznie
- Shopify (dla rozwijających się przedsiębiorstw): $79/miesięcznie
- Zaawansowany Shopify (zaawansowane funkcje do skalowania Twojej firmy): $299/miesięcznie
Kto powinien skorzystać z Shopify?
Shopify to świetna opcja dla tych, którzy chcą rozpocząć działalność w branży dropshippingowej, lub małego biznesu. Nawet jeśli jesteś nowy w tworzeniu stron internetowych lub dopiero startujesz z pomysłem na biznes, Shopify jest miejscem, gdzie możesz bez problemu zbudować dobrze funkcjonującą stronę internetową.
Magento
Magento jest znana jako wiodąca platforma e-commerce typu open-source. System jest stworzony w PHP, co pozwala właścicielom sklepów na łatwe budowanie biznesu online. Platforma obsługuje wszystkie wielkości firm i spełnia potrzeby biznesowe B2B, Omnichannel, Mobile Commerce itp. Ponadto, Magento pozwala na integrację z wieloma rozszerzeniami pochodzącymi od osób trzecich, pozwalając tym samym tworzyć różnorodne sklepy internetowe.
Na świecie jest dokonywanych transakcji na ponad 100 miliardów dolarów rocznie za pośrednictwem Magento. Magento zbudowało prężną społeczność z ponad 300.000 developerów na całym świecie. Co więcej, oferuje on Magento Marketplace, z którego można pobrać wiele rozszerzeń. Jeśli posiadasz sklep internetowy, który przynosi zyski, warto zwrócić uwagę na Magento.
Cechy
- Proste rozwiązania typu WYSIWYG dla kreatorów stron internetowych e-commerce
- Personalizacja treści i promocji
- Łatwe do prowadzenia sprzedaży z odpowiednimi rekomendacjami dotyczącymi produktów
- Tworzenie spersonalizowanych zakupów dla klientów
- Łatwe tworzenie, podgląd i planowanie treści
- Zarządzanie sklepami za pomocą intuicyjnego i łatwego w obsłudze interfejsu
- Wbudowane responsywne i zoptymalizowane pod kątem SEO szablony na wszystkie urządzenia
- Integracja z funkcjonalnością B2B
- Aktualizacja i zarządzanie danymi z wielu źródeł w jednym miejscu
- Wspieranie marketingu wielokanałowego
- Inteligentne zarządzanie zapasami i zamówieniami
Zalety
- Magento jest potężną i bogatą w funkcjonalności platformą
- Magento jest przyjazne dla SEO i zapewnia szybkie ładowanie strony
- Użytkownicy mogą dostosowywać niemal każdą funkcjonalność sklepu do własnych potrzeb
- Właściciele sklepów mogą uzyskać wszystkie informacje, w tym zamówienia, klientów i produkty z wieloma zaawansowanymi funkcjami raportowania
- Magento oferuje rozwiązania skalowania wraz z biznesem klienta
- Magento posiada dużą społeczność w formie 360 000 członków forum. Możesz uzyskać dostęp do porad, najczęściej zadawanych pytań, dokumentów oraz wszystkiego, co jest niezbedne do zrozumienia tej platformy
Wady
- Magento jest skomplikowane, więc osobom nietechnicznym jest dość trudno z niego korzystać
- Plany Magento są drogie w porównaniu z innymi platformami
- Strony oparte o Magento potrzebują hostingu i to bardzo zaawansowanego
Ceny
Magento jest oprogramowaniem Opensource, które należy samodzielnie zainstalować na serwerze.
Kto powinien skorzystać z Magento?
Niewątpliwie Magento nadaje się do prowadzenia biznesu online na dużą skalę. Jeśli prowadzisz wiele sklepów internetowych i chcesz zarządzać nimi wszystkimi za pomocą jednego panelu, Magento jest najlepszym wyborem dla Ciebie.
WooCommerce
WooCommerce jest obecnie jedną z głównych platform e-commerce. Według statystyk Barn2.co.uk, udział WooCommerce na rynku w 2020 roku wynosi 22% z 1 miliona najlepszych stron wykorzystujących technologie e-commerce. Wynik ten pokazuje ogromny wzrost popularności WooCommerce w ostatnich latach.
WooCommerce umożliwia przekształcenie strony internetowej WordPressa w sklep internetowy. Platforma przyciągnęła dużą liczbę użytkowników, ponieważ oferuje wiele rozszerzeń i szablonów za darmo. Godną uwagi zaletą tych rozszerzeń jest to, że za pomocą jednego kliknięcia mogą one rozbudować WooCommerce o dodatkowe funkcjonalności. Ponadto masz możliwość uzyskania wsparcia od ogromnej społeczności użytkowników WordPressa.
Cechy
- Prosta instalacja sklepu
- Elastyczne i bezpieczne płatności
- Zgodność z głównymi kartami kredytowymi, bramkami płatniczymi oraz depozytami pomocniczymi
- Łatwe zarządzanie zamówieniami poprzez nowoczesny i schludny interfejs
- Aplikacja mobilna na IOS i Android
- Ogromna kolekcja bezpłatnych, oraz płatnych rozszerzeń, od rozszerzeń sklepowych, poprzez integracje marketingowe, multikanałowe aż po punkt sprzedaży
- Nieograniczone dostosowywanie
- Łatwe w zarządzaniu kategorie
Zalety
- Oferuje wiele darmowych funkcjonalności rozszerzających działanie WooCommerce
- WooCommerce jest darmową wtyczką WordPressa
- Prosty i łatwy w użyciu w porównaniu z innymi skomplikowanymi rozwiązaniami CMS
- Łatwe w dostosowywaniu szablony
- Strony oparte na WooCommerce działają szybko oraz dostarczają odpowiednie funkcje, potrzebne w określonym czasie
- Nielimitowana liczba produktów
- Zapewnia dużą liczbę rozszerzeń
- Przyjazny dla SEO
- Pełna kontrola treści
- Jest dość znajomy użytkownikom WordPressa
Wady
- Wymaga od administratora dobrej wiedzy na temat WordPressa oraz WooCommerce
- Instalacja niektórych rozszerzeń nie jest bezpłatna
- Administrator sam musi opłacać hosting i domenę
- Wtyczka WooCommerce czasami ma problemy z dostosowaniem się do częstych aktualizacji WordPressa
- Platforma działa tylko z szablonami WordPressa
Cena
Pobranie oraz instalacja wtyczki jest darmowa.
Kto powinien skorzystać z WooCommerce?
WooCommerce jest świetną platformą dla nowych przedsiębiorców e-commerce, dzięki łatwości użytkowania oraz rozbudowanym funkcjom i elastyczności. Szczególnie jeśli jesteś już zaznajomiony z WordPressem, platforma ta pomoże Ci wykorzystać całą Twoją dotychczasową wiedzę o WordPressie do stworzenia dobrego sklepu. Więc jeśli stać Cię na własny hosting, wybierz WooCommerce.
OpenCart
OpenCart jest dobrze znany dzięki otwartej i łatwej w obsłudze platformie eCommerce. Nie trzeba wydawać ogromnej ilości pieniędzy, aby rozwinąć swój nowy sklep. Ponadto, OpenCart oferuje społeczności e-biznesu użyteczne i konfigurowalne wtyczki bez miesięcznych kosztów. Wszystko, czego potrzebujesz to zainstalować, wybrać szablon i dodać produkty.
OpenCart oferuje ponad 14 000 rozszerzeń i motywów dla e-commerce dowolnej wielkości. Co więcej, integruje się z ponad 20 bramkami płatniczymi i ponad 8 metodami wysyłki. Krótko mówiąc, nawet przy niewielkim budżecie, jesteś w stanie rozwinąć swój sklep na platformie OpenCart.
Cechy
- Pełny przegląd wszystkich zamówień, sprzedaży, klientów, analizy sprzedaży za pośrednictwem panelu administratora
- Oddzielny dostęp dla użytkowników oraz grup użytkowników
- Zarządzanie wieloma sklepami za pomocą jednego interfejsu administratora
- Możliwość dodawania różnych właściwości produktów
- Wbudowany system partnerski
- Zniżki, kupony, promocje
- Tworzenie własnych kopii zapasowych
Zalety
- OpenCart 3.0.3.3 jest darmowy
- Idealna opcja dla klientów, którzy chcą mieć specyficzne funkcjonalności koszyka
- Elastyczność w pracy z różnymi procesorami płatniczymi oraz bramkami płatniczymi
- Łatwa i szybka konfiguracja prostej strony z możliwością zakupów
- Przyjazna dla nietechnicznych administratorów
Wady
- Dokumentacja OpenCart nie jest najłatwiejsza w porównaniu z innymi platformami
- Funkcjonalność sprzedaży hurtowej nie jest wystarczająco dobra
- Platforma zawiera błędy i nie jest do końca bezpieczna
- Nie jest to idealny wybór dla większych sklepów internetowych, nieaktualnych szablonów
- Mogą być potrzebne pewne umiejętności informatyczne
Ceny
- Darmowy
- Płatne wsparcie od partnerów OpenCart
Kto powinien skorzystać z OpenCart?
OpenCart jest dość trudny do dostosowania strony dla początkujących lub nietechnicznych osób. Dlatego, jeśli chcesz zbudować prostą stronę internetową i stać Cię na wynajęcie programisty, możesz zdecydować się na OpenCart.
Prestashop
PrestaShop jest darmowym, otwartym rozwiązaniem e-commerce dla sprzedawców internetowych. Według statystyk PrestaShop, ponad 300 000 firm korzysta z tej technologii. Platforma ta jest powszechnie używana, ponieważ łatwo można instalować i dostosowywać funkcjonalności. Możemy wybierać między wersją self-hosted lub fully-hosted. Dzięki temu możesz określić swój poziom kontroli technicznej.
Oprócz wbudowanej funkcjonalności PrestaShop, właściciele firm mogą rozszerzyć platformę za pomocą wtyczek i szablonów. Jednakże sam PrestaShop składa się ze wszystkich elementów, których potrzebujesz, więc nie jest konieczne wzbogacania go o dodatkowe rozszerzenia. Mając na celu rozwój światowej klasy oprogramowania eCommerce poprzez innowacje open-source, PrestaShop jest idealną platformą do osiągnięcia sukcesu biznesowego.
Cechy
- Szybkie tworzenie produktów i pakietów produktów poprzez schludny panel
- Umożliwianie klientom wysyłanie plików w celu sprzedaży produktów z możliwością personalizacji
- Dodawanie produktów z wariantami wykorzystując listy atrybutów
- Ograniczenie możliwej ilość produktów do zakupu oraz komunikaty o braku na stanie
- Łatwe tworzenie kategorii i podkategorii produktów
- Łatwe dostosowywanie sklepu do potrzeb klienta: konfigurowanie płatności, metod wysyłki, wyświetlania produktów
- Konfigurowanie strony kasy
Zalety
- Łatwa instalacji i konfiguracja
- Podstawowa funkcjonalność PrestaShopa jest darmowa
- Wygląd PrestaShopa jest przyjazny dla osób nietechnicznych
- Funkcje łatwe do dostosowywania
- Obsługa bezpiecznych bramek płatniczych, takich jak Paypal czy Google Checkout
Wady
- PrestaShop jest odpowiedni dla małych i średnich sklepów ze względu na ograniczoną skalowalność
- PrestaShop nie ma oficjalnego zespołu wsparcia względem swoich partnerów
- PrestaShop nie jest idealny dla dużych sklepów
- Dodatki są dość drogie
Ceny
Sam Prestashop jest darmowy
Kto powinien skorzystać z PrestaShopa?
PrestaShop jest idealną opcją dla nowych sprzedawców internetowych, nawet bez doświadczenia technicznego, dzięki swojej prostocie, przyjaznemu interfejsowi i funkcjonalności. Jednak fakt, że funkcje PrestaShop dla sklepów internetowych są ograniczone, czyni go domyślnie najlepszym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw.
BigCommerce
Wśród wielu dostawców oprogramowania eCommerce, BigCommerce jest interesującą opcją do rozpoczęcia biznesu online. Dzięki wielu wbudowanym funkcjom i możliwościom dostosowywania BigCommerce przyciągnął ponad 55 000 przedsiębiorców różnych wielkości. W szczególności słynne marki takie jak Toyota, Natori I Martha Stewart zaufały i korzystały z tej platformy przez lata. BigCommerce jest potężną platformą, dzięki której duże i szybko rozwijające się firmy mogą wznieść się do wyższych lig.
Oprócz ekstremalnej skalowalności dla sklepów internetowych, BigCommerce oferuje zaawansowane wsparcie SEO oraz integrację wielokanałową. Właściciele sklepów szybko podnoszą rozpoznawalność marki na portalach społecznościowych. Mają również szansę dotrzeć do milionów potencjalnych klientów na całym świecie.
Cechy
- Łatwe tworzenie i edycja stron za pomocą narzędzi typu WYSIWYG
- Łatwe dostosowywanie opcji składania zamówień
- Zoptymalizowane strony pod kątem urządzeń mobilnych
- Integracja z WordPressem
- Obsługa ponad 70 lokalnych rabatów i promocji
- Przyspieszenie ładowania witryny dzięki infrastrukturze Google Cloud Platform, Google AMP oraz Akami Image Manager.
- Zalecenia dotyczące produktów
- Sprzedaż wielokanałowa
- Integracja z funkcjonalnością B2B
- Wsparcie dla transgranicznych usług fullfilment
- Sprzedaż w wielu walutach
Zalety
- Łatwy w użyciu
- Szybkie ładowanie
- Szeroka gama opcji szablonów
- Działa dobrze w przypadku SEO oraz organicznych wyników wyszukiwania
- Pomocna obsługa klienta
- Integracja z wieloma zewnętrznymi rozszerzeniami lub aplikacjami
- Wbudowany blog
- Pola łatwe do dostosowania
- Nieograniczona liczba kont pracowników
Wady
- Ceny w BigCommerce są nieco wyższe niż na innych platformach
- Roczna sprzedaż online jest ograniczona. W przypadku konieczności podwyższenia limitu wymagane jest zmiania planu na droższy
- Wbudowany blog nie ułatwia korzystania z kanałów RSS
Ceny
- Standard: $29/miesięcznie
- Plus: $79.95/miesięcznie
- Pro: $299.95/miesięcznie
- Enterprise: Cena jest dopasowywana
Kto powinien skorzystać z BigCommerce?
BigCommerce jest dobry zarówno dla małych, jak i dużych firm. Jeśli Twój biznes online się rozwija, BigCommerce oferuje skalowalność i rozwija się razem z Tobą. Dla małych firm, BigCommerce ma odpowiednie, aby zoptymalizować i skalować sklep, bez zbyt dużej krzywdy dla ograniczonego budżetu właścicieli.
Podsumowanie
Aby w pełni wykorzystać dynamiczny rozwój eCommerce, sklepy internetowe potrzebują starannego przygotowania do działania w ekstremalnych warunkach rynkowych. Ten artykuł jest po to, aby pomóc Ci znaleźć najodpowiedniejszą platformę. Trudno powiedzieć, która platforma jest najlepsza, ponieważ to od Twojej firmy zależy, która funkcjonalność będzie najkorzystniejsza. Wystarczy, że zdecydujesz się na CMS, który stworzy solidne podstawy dla Twojego sklepu internetowego i pomoże Ci osiągnąć ciele biznesowe.