Budowanie kontentu, czyli tworzenie unikalnych treści które są wartościowe dla odbiorcy.
We współczesnym e-marketingu kolorowe reklamy, wyretuszowane nie do poznania modelki odeszły na drugi plan, ustępując miejsca treści. Treści, która jest unikalna, atrakcyjna, a przede wszystkim wartościowa dla jej odbiorcy, a więc naszego potencjalnego klienta.
Tradycyjny marketing staje się z minuty na minutę coraz mniej skuteczny. Kontent marketing jest stosowany przez wiodące marki dlatego, że jest korzystny dla ich wyników finansowych jak również ich klientów, bo rozwiązuje ich problemy.
SPRAWDŹ ARTYKUŁ „Jak wypozycjonować wizytówkę swojej firmy w wyszukiwarce google.”
Kontent czym on właściwie jest ?
Kontent – czyli tworzenie angażujących treści. Mogą to być zdjęcia, nagrania wideo, teksty. Kontent marketing nie jest niczym nowym, bo marki opowiadały swoje story od setek lat.
Po co tworzyć kontent?
Twoja atrakcyjna treść zwraca uwagę klientów, powodując, że wchodzą w interakcje, angażują się. Atrakcyjna treść sprawia, że po obejrzeniu jej klienci chcą się dowiedzieć więcej o twojej marce. Co powoduje zwiększoną sprzedaż. Po drugie pozyskaliśmy klientów, którzy mają większe zaufanie do naszej firmy.
Marketing w dzisiejszych czasach nie jest możliwy bez dobrego kontentu!
Gdzie wykorzystasz stworzony kontent ?
- Social media
- SEO – wyszukiwarki w Google nagradzają firmy, które publikują wysokiej jakości treści.
6 rad na dobry kontent?
- Poznaj swoją publiczność!
Facebook, Instagram daje duże możliwości poznania swojego klienta!
Odpisuj na komentarze, obserwuj które posty powodują większe zaangażowanie wśród potencjalnych klientów. - Nie myśl na siłę o kontencie, po prostu dokumentuj to co robisz. Opowiadaj swoją historię, która jest autentyczna. Opisuj swoje doświadczenia np. jak założyłeś swoją firmę, co spowodowało jej rozwój. Klienci uwielbiają osobiste historie. A może jakiś klient personalnie odniesie się do twojej historii, co spowoduje, że zwiększy sympatie do twojej firmy. Może posiada aktualnie ten sam problem a twój post jest w stanie go rozwiązać.
- Pamiętaj aby przekazywać właściwe informacje właściwym osobą we właściwym czasie np. nie reklamuj prezentów na gwiazdkę w sierpniu.
- Oprzyj się na swoich mocnych stronach. Jeśli masz duże doświadczenie w danej branży, opisz je.Jeśli lubisz tworzyć infografikę rób ją, a jeśli jesteś bardzo dowcipny i łatwo przychodzi Ci tworzenie memów rób je. Memy można robić o każdej branży serio! Memy mogą być pouczające lub być stworzone z urywków filmu. Nie boisz się kamery, twórz vlogi. Opcji jest naprawdę mnóstwo! Znajdź coś w czym, jesteś dobry. Pamiętaj aby w wybranej metodzie być konsekwentny.
- Dziel się swoją wiedzą!
- Połącz się emocjonalnie ze swoją publicznością. Twoi odbiorcy mają zawsze jakąś opinię. Lajkuj te komentarze, które Ci się podobają.